Kis türelmet kérek, az idei évben a monori Kis-tó került az első helyre több okból is, ezért a honlap fejlesztése megállt, de már a facebook-on is fenn vagyunk, a fényképek egyszerűbben kezelhetők, mint itt. (Vitéz Kaszala Károly Modellező Kör néven megtalálsz minket)
Ha valaki szeretne a monori modellezésről többet tudni, vagy csatlakozni, akkor itt elér: toth.m.gabor@gmail.com
Történet: A modellező kör megalakulásának egyik legfontosabb állomása az Atkáron tartott régi Rubik repülőmodellek találkozója volt, ahol L-2 Róma modellek is voltak, az eredeti méretű repülőképes másolat mellett.
Már vagy 10 éve eldöntöttem, hogy egyszer építeni fogok egy L-2 modellt, annyira lenyűgözött az akkor még borítatlan, csupasz fa vázszerkezet, a repülő Monorhoz is kapcsolódó történetéről nem is beszélve...azóta már a harmadik modell készül :)
Célunk a műegyetemi-, elsősorban v. Kaszala Károly gépeinek megépítése, és a monori hajómodellező hagyomány felélesztése, de az autó, épület és egyéb modellek sincsenek kizárva! :)
2013. december 13-án pénteken :) sikerült a mendei modellezőkkel találkoznom, ami azért is fontos, mert 1977-ben a monori modellező klubbot vezető Hack József segítette a mendeiek munkáját.
2014-ben a gombai Surman Zsolttal együttműködve készülünk egy bemutatóra, részletek hamarosan.
Monor, Tavas park (Kis-tó) 2014. 09. 27-én délután háromkor megnyitó,
hajómodell bemutatóval!
Sajnos Monoron ilyen folytonosságról nem beszélhetünk, de minden a régi monori modellezéssel kapcsolatos emléket, képet szívesen fogadok!
vitéz Kaszala Károly élettörténete, katt ide: http://hu.wikipedia.org/wiki/Kaszala_K%C3%A1roly
A világbajnok repülésekről, ha rákatintásal nem működik, akkor sajnos be kell másolnod a címet:
www.totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/07/21/matyasfoldtol_romaig/
www.kepesrepules.wordpress.com/2013/07/15/monor-es-a-repules-27/
A róla elnevezett Ju-52 repülőgép diorámája itt látható:
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=16&t=16567
Sajnos csak apránként tudom feltölteni az oldalt, kezdésként olvassatok egy idézetet névadónkról, vitéz Boksay Antal: A felhők katonái című könyvéből:
"Kaszala talán a legbátrabb gyors rajtaütő magyar repülő, aki a lovas ősmagyarok módszerével dolgozik gépmadarával a levegőben.
A légi harcban mindig az van fölényben, akinek a gépe magasabban van. Az alacsonyabban lévőnek ilyenkor a legtanácsosabb menekülni a helyszínről, ahogy tud, mert a magasabban lévő ellenfél könnyűszerrel végezhet vele.
Kaszalának egy rendkívűl érdekes, úgyszólván egyedülálló módszere volt ebben a helyzetben.
Ha légi harcban magasságot veszített, színleg a legnagyobb gyorsasággal menekült el.
Az ellenség természetesen ilyenkor a nyomába szegődött - és ez lett a veszte, mert Kaszala menekülés közben fokozatosan felhúzta a magasba gépét, annyira, hogy lassan visszanyerte magasságát, és hirtelen egy rendkívűl merész hátraarcot csinált (amit csak ő tudott tökéletesen) és azonnal megnyitotta a gépfegyvertüzet. A meglepett ellenfél mire magához tért, már égett is a foszforlövéstől.
Kilenc légi győzelmének több mint a felét ezzel a tipikus szittyamagyar harcmodorral aratta."
Egy pilóta, aki gyerekkorában találkozott Kaszala Károllyal és a találkozás után később ő is pilóta lett: http://feol.hu/cimlapon/pilota-barmi-aron-1122866
Folytatás a Facebookon!
|